понеделник, 25 март 2013 г.

Тома Марков - кажи ми как го правиш?

Тома Марков-бавен поет, бърза литература, бързо четене.
Роден на 26 февруари 1972г. в Благоевград. Тома Марков-работил като продавач на захар, момче за всичко, нощен пазач, редактор в треторазрядно списание,сценичен работник в театър ''Сфумато''.
Създател е на литературния кръг ''Бърза Литература'', определян от него като „лейбъл“ и „групировка“, в който влизат още българските писатели Момчил Николов, Радослав Парушев, Стефан Иванов. Тома Марков е редактор на книги на Хайнер Мюлер, Чарлз Буковски и Любомир Левчев, на книги на авторите на "БързаЛитература", както и на много други. Автор е на пиесите: „Забравен от някого тромпет“, „Кофите“, „Боливуд“, както и на „Трима със сиви шушляци“ в съавторство с Мартин Карбовски.
Работил е за списанията ''Егоист'', ''Плейбой'', „Мениджър” и е публикувал в Poetry Magazine, както и ORIENT EXPRES, Лондон, под редакцията на Фиона Сампсън.





Новата книга-''Документална поезия''? Защо документална?
Всяка поезия която е истинска е документална, защото поезията е човешката памет. 


''Luizza Hut'', любимият ми твой роман. Поетът Макаронов-откриваш ли себе си в него и зад Луиза Н има ли реален образ от твоят живот?
Макаронов е моето алтернативно его. Аз съм ироничен човек и обичам да се подигравам най-вече на себе си. А зад Луиза Н  има реален образ. Това са две жени. Теодора Николаева и Деница Стефанова, до някъде Луиза съм и аз.


Написването на коя книга ти е отнела най-много време?
Никоя. Аз имам план преди да напиша нещо, защото без план произведението става неуправляемо. Затова пиша бързо, но измислям бавно.


Колко издадени книги имаш до момента?
Не помня колко са книгите. Пет или шест стихосбирки и три романа.


Любим автор?

Несериозен въпрос. Аз съм професионалист, зная че четенето е преди писането, значи любимите ми автори са много. Харесвам истинските



Литературният кръг ''Бърза литература'', литература написана набързо или литература написана, за да се чете бързо?

Пише се бавно, за да се чете бързо.

Кой гради литературата в момента, младото поколение може ?
Не зная. Интересувам се само моите редове да са наред и на неколцина други.

Въпросът, който е задължителен: Кое е нещото, което те вдъхновява?
Вдъхновява ме това, което съм.

Кога започна да пишеш?
На 11.


Какво планираш за бъдещето и планираш ли изобщо, нова книга може би?
Планирам нов роман.

Има ли цена поезията и каква е тя, според теб?
Поезията е безценна

 За LUIZZA HUT


     
1998 г. МАКАРОНОВ, млад поет с първа книга на име РОБОТЪТ РОБ, е в подножието на славата си. Въпреки това той живее така, както живеят всички останали негови сънародници през 1998 г. Държавата е скована от лъжи, за които още никой не подозира. Хората все още се надяват. Разменната парична единица е 2 кинта. Макаронов работи като сценичен работник в Театрална работилница, освен това става роуди на най-значимата постпънк група в момента. Запознат е издъно с инди сцената в Републиката. Тогава на върха е постпънк групата LUIZZA HUT. Точно така, Макаронов работи за тях. Лидерката в бандата е Луиза Н – тя е китаристка, фронт-дама и автор на лириките. Луиза Н е култ. Тя безогледно се възползва от статута си на пънк дива – появява се, когато иска, на концертите на групата си, използва всички около нея, отказва да направи какъвто и да е запис, въобще ако не беше момиче, щеше да бъде Кърт Кобейн. Около Луиза Н гравитират всички значими пънк музиканти от онова време.
Романът е ведър и мрачен, смешен и тъжен, с тяло на велик поет, който е мъдър глупак. От автора на романите МАЙКА и КРОКОДИЛЪТ ГЕНИЙ, превърнали се в шеметно пътешествие през външностите и вътрешностите на живота – LUIZZA HUT идва – сега, завинаги! Грижа за човека – до кръчмата – аптека.







 









АВТОР: Кристина Бодурова

1 коментар: