неделя, 2 юни 2013 г.

Интервю с Лора Любомирова

Лора Любомирова


          В центъра на София на бул. Стамболийски между магазин за дрехи и нон-стоп се спотайва една малка книжарница. Често обикалям вътре търсейки заглавия, които си обещавам да си купя при първа възможност. Не само книгите ме привличат там. Зад касата работят 2 млади дами, които винаги ме посрещат с усмивка и полезна информация. Затова реших да взема интервю с една от тях, за да разбера какво мисли един човек заобиколен от книги за самите тях. Тя е Лора Любомирова – управител на книжарница Хермес. А аз съм човека отнемащ и от работното време за да ви запозная с нея, нейните мисли и виждания за книгите.

  1. От кога работите с книги?
 - Работя с книги от 17 април 2012г. Започнах в книжарница "Хермес" в гр. Видин. През октомври 2012г. ме прехвърлиха в книжарница "Хермес" в гр. София. Общо взето работя с книги от една година и един месец.

  1. Обичате ли да четете?
 - Обожавам да чета книги. Най-вече хубаво написани романи за живота, емоциите на хората и т.н Книгите те вкарват в един различен и в същото време подобен на твоя свят.


  1. Чете ли българина според вас?
 - Твърдо ДА! Смятам, че българина чете и то доста. Но пак зависи, защото много хора, които обичат да четат не могат да си позволяват да си купуват книги, защото са си доста скъпи вече и с голямо ДДС. В тази връзка е много хубаво, че има библиотеки.

  1. Какво е книгата за вас?
 -  За мен книгата е един друг свят, в който се пренасям. От всяка книга аз научавам нещо полезно лично за себе си, както и за околните. Книгата е мъдрост, знание и култура. Няма нищо по-хубаво от това да си легнеш с книга в ръка и да усетиш мириса на страниците й, да я прелистваш.



  1. Често ли подарявате книги?
 - Може би не често, но подарявам книги. Най-вече подарявам детски книжки. За децата е много важно да бъдат научени от малки за света на книгите, за да добият любов към тях.

  1. А колко често купувате за себе си?
 - За себе си купувам един път месечно по една или две книги. Имам и такива, които съм купувала отдавна и още не съм прочела, така че съм си осигурила "запаси" от книги, в случай, че нямам нужните средства за това.


  1. Харесвате ли съвременните български автори?
 - Да, харесвам съвременни български автори. Харесват ми разказите на Калин Терзийски. Наскоро прочетох книга от Иво Топалов. Дебютната му книга - "Полетът на орела". Препоръчвам я на всеки, който търси отговори за себе си, за живота си и за всичко и всички около себе си.

  1. Бихте ли откраднали книги и при какви обстоятелства?
 - При никакви обстоятелства не бих откраднала книги, тъй като работя в книжарница и постоянно се крадат книги. Доста е неприятно бих казала. Не искам да правя нещо, което не искам да ми правят.

  1. Избройте поне 3 книги, които според вас всеки трябва да прочете?
 - Трудно е да се изброят само три книги, но ще се опитам: На изток от рая“ – Джон Стайнбек, Парижката Света Богородица“ – Виктор Юго и „Малкият принц“ – Антоан дьо Сент Екзюпери. Лично за мен това са трите книги, които най-много са ме докоснали по някакъв начин
  1. Коя е най-хубавата книжарница в София?
 -  Книжарницата , в която работя аз заедно с моята колежка си е най-хубавата за мен. Книжарница „Хермес“ бул. „Ал. Стамболийски“ 27А.

  1. Благодаря, успех в продажбата на книги. :)
 - Моля, заповядай пак, ама да не ти става навик. :)




Автор: Емилиян Чернев

Няма коментари:

Публикуване на коментар