неделя, 2 юни 2013 г.

Авторство в интернет

Темата за авторството в интернет е все по-застъпена. Собствеността върху публикуваните материали е обект на много спорове и дела. Според българския закон, обект на авторско право е всяко произведение на литературата, изкуството и науката, което е резултат на творческа дейност и е изразено по какъвто и да е начин и в каквато и да е обективна форма. Авторското право се получава при създаване на произведението, съответно в интернет това е моментът на публикуване.
Водещата търсачка в интернет Гугъл започна активно да налага авторството сред своите потребителите. По този начин от компанията се опитват да решат проблемите свързани с дублираното съдържание в интернет. Определя се кой е реалният създател на съдържанието и то се позиционира по-добре. Дублираното съдържание съответно се наказва. 
Гугъл по различни начини стимулират потребителите си да заявят авторство върху материалите си. Авторите на публикации излизат в резултатите на Гугъл със снимката и името си. Това им дава предимство пред другите резултати и потребителите ги предпочитат. Авторите трупат Author Rank. С времето той ще има все по-голяма стойност. Материалите на авторите с висок Author Rank ще се позиционират отлично независимо в какъв сайт са публикувани. За Гугъл авторитетът на създателите на съдържание  е от все по-съществено значение. Потребителите получават бърз и лесен достъп до творчеството на автора. Страниците с посочено авторство се индексират по-скоростно. Можете да заявите авторство върху материали публикувани в интернет преди години. С течение на времето авторството се грижи за изграждането на вашия личен авторитет. Изпълнителният директор на Гугъл Ерик Шмид неколкократно потвърди в свои публикации нарастващото значение на авторството в интернет.
Как се получава авторство от Гугъл?
Потребителите трябва да имат профил в Гугъл+. Той трябва да е изцяло попълнен и да има портретна снимка. Профилът се свързва със създаденото от автора съдържание. Това може да стане по два начина. Първият е авторът да запише имейлите на страниците, от които публикува. На тези имейли ще получи писмо за потвърждение от Гугъл. Вторият начин е да постави код за авторство в публикацията си и да пусне линк от профила си в Гугъл+ към нея. 
Обявяването на авторство  в Гугъл не е задължително, но придобива значителна стойност и на този етап е от полза и за двете страни.

Автор:

Източници:
1. Закон за авторското право
2. Авторството и Гугъл
3. Свържете потребителския си профил в Гугъл със съдържанието, което създавате
4. Технология за получаване на авторство
5. Авторство, авторски ранкинг, търсачки § цитат от книгата на Ерик Шмид

Няма коментари:

Публикуване на коментар