понеделник, 3 юни 2013 г.

Гласът на читателя

Напоследък проявявам голям интерес към читателя, много ми се иска да го разбера. Затова поразпитах една читателка, която ще остане анонимна. Накратко ще я наричам Ана.

Здравей, Ана, днес е последния ден от Панаира. За първи път ли идваш?
- О, не, това вече ми е за трети път.

Не успя ли да си намериш някоя книга през седмицата? Тогава нямаше и толкова много хора.
- Наистина днес е доста пълничко. Честно казано за себе си книга не  харесах. Иначе за едното дете взех "Пипи" - на есен ще го взимат в училище, на другото взех от тези хубавите, с твърдите страници, с животинки, на мъжа ми харесах 3-4 криминалета от намалените. Даже за подаръци на няколко приятелки купих. Пък аз останах без нищо. (Подсмихва се)

А какво си търсиш?
- Искам да си взема поне 2-3 книжки за лятото. Чете ми се нещо лекичко, ама не от розовите романчета, може и приключенски да е. А искам и по-сериозно четиво - видях, че е излязла новата книга на Халед Хосейни, но още не съм решила. Отдавна не съм чела пътеписи и може да потърся някой... Общо взето в главата ми се въртят само идеи, нищо конкретно.

Защо не попиташ хората от щандовете, те ще те насочат.
- Ами, само да ги занимавам хората, а накрая нищо да не купя. Ще се разходя още малко и все ще се спра на нещо.

А колко често купуваш книги?
- Като се замисля само по панаирите, по-лесно е така - много издателства, има и намаления.

А отнякъде другаде взимаш ли книги - от библиотеки, от приятели?
- Понякога ходя в кварталното читалище, но не много често. Пък и предпочитам книгите да са си мои - така мога да си ги чета когато си искам.

Какво мислиш за електронните книги?
- Хубаво нещо са, но не смятам скоро да мина на тях. Не ми е удобно да чета на компютър, а четец не ми се иска да си купувам. Знам ли, след време може и да свикна с идеята, но още не ми се разделя с хартията.

Каза, че вече си купила книжки за децата си. Насочваш ли и тях към четенето?
- Малката е още много малка, но батко ѝ вече сам си пита за книжки. На него гледам да му давам класическите детски книги, съвременните истории не ги харесвам. Иначе имаме го спора за мишката и книжката, но все още ме слуша и като се зачете, не се сеща за компютъра. Не знам като порасне...

Деметра Димитрова

Няма коментари:

Публикуване на коментар