петък, 12 април 2013 г.

Интервю със Стела Маркова

                                   
    

  1.  Представи се с няколко думи.

Казвам се Стела Маркова. Завършила съм Книгоиздаване (2009 г.) и Публична комуникация (2012 г.) във ФЖМК, СУ „Св. Климент Охридски”. Към настоящия момент съм PR на "БГкнига".

2. Как реши да следваш книгоиздаване?

Първоначалният ми интерес беше към факултета. След като се запознах с трите специалности, уклонът ми категорично ме насочи към Книгоиздаване.

3.  Какво ти даде специалността за твоята професионална реализация?

Най-вече обща култура. Изключвам специализираните познания, които получих и доразвих благодарение на дисциплините „Съвременно световно книгоиздаване”, „Книгата като медия” и ”Теория на четенето”. Убедена съм, че съчетаването  на следването с непрекъсната практика създава реална представа за бранша, спецификата на работа и адекватното отношение към актуалните тенденции и добрите практики.

4. Какво представлява "БГ книга"?

Първоначалната цел на фирмата е развитие на електронното книгоиздаване в България. Към днешна дата дейностите на БГкнига включват издаване както на традиционни, така и на електронни книги, предлагането на серия от услуги, свързани с разпространението и промотирането на хартиени и електронни издания, издаване и тиражиране на безплатното списание за книгомани „Книгите днес”, както и информационно обслужване на Книжна борса ИСКЪР.

5. Каква е твоята позиция на това място?

Според трудовата си характеристика, съм PR. Занимавам се активно и с дистрибуторска дейност, насочена към книготърговците от страната.

6. С какви книги се работи в "БГкнига"?

С всякакви. 

7. Какви книги предпочиташ?

Предпочитам да чета и докосвам хартиени книги. Обичам да продавам качествени книги. Харесва ми да издавам книги, които запълват празни ниши.

8. Има ли бъдеще за студентите изучаващи "Книгоиздаване" в България?

Мисля, че в България има бъдеще за всеки млад и интелигентен човек, който не се страхува от работата.Студентите, изучаващи книгоиздаване, не правят изключение.
 
Благодаря за това интервю!
Моля.


Изготвил: Филип Колов


Няма коментари:

Публикуване на коментар