петък, 31 май 2013 г.

Моника Василева : "Човек трябва да обича света"

За пръв път я видях на премиерата на втората и книга. Веднага усетих колко позитивен и усмихнат човек е. Една млада, нежна и талантлива жена. Моника Василева в едно интервю за професията, любовта към писането и към живота. 

1. Представете се с няколко думи.
Казвам се Моника Василева и работя вече повече от 10 години като терапевт – тяло и консултант по хранене в център за красота във Варна. Автор съм на две книги – „Подари си желаното тяло” и „Дневник на необикновената жена”. Щастливо обвързана съм и имам дъщеря.

2. Основната Ви професия е терапевт „тяло” и  консултант по хранене. Разкажете малко повече за това и харесвате ли това, което правите?
Не просто харесвам работата си, аз я обожавам. Основно работя с жени, които искат да отслабнат, да изчистят целулита си или да скулптурират по един или друг начин тялото си. Когато една клиентка дойде за първи път при мен, заедно правим нейния индивидуален картон и решаваме как най – бързо можем да стигнем до желаното от нея тяло. В една отслабваща програма, наред с храненето и двигателната активност, се включват и изкуството на храненето, любовта към себе си, цялостното подобряване качеството на живот.

3. Казвате, че сте били „странно” дете. В какво се изразява това?
Като дете не исках да ми купуват играчки, исках книги. Обожавах да стоя сама в стаята си, да мечтая, да чета, да размишлявам. Бях 13 годишна, когато за първи път съвсем сама реших, че ще медитирам. Исках да си отговоря на толкова много въпроси, които за моите съученици изобщо не бяха на дневен ред – като това какъв е смисълът на живота, как да стана едно по – добро същество...

4. Писането отдавна ли е ваша страст или се появи с течение на времето?
От както мога да пиша, си водя дневници. Като ученичка ме изпращаха постоянно на олимпиади по български език и литература. Писането е страст, която гори в мен от дете. Толкова обичам творческия процес на писане, че не мога да си представя какво ще е да спра да пиша. Съзидателността е неизменна част от мен.

5. Как се стигна до идеята за първата Ви книга „Подари си желаното тяло” и лесно ли беше да се издаде?

„Подари си желаното тяло” първоначално беше замислена като програма, която да направя за моите клиенти, като целта ми беше да мога да съм им от още по – голяма помощ. Това е една книга, базирана на личния ми опит и на опита на всички клиенти, с които заедно сме преминали по пътя към желаното тяло. Отне ми повече от две години да оформя програмата във финалния й вариант. Дълго се двоумих дали да изпратя работата си на някое издателство. Послушах интуицията си и я изпратих на „AMG” и това беше началото на сбъдването на една моя голяма мечта – да видя работата си във форма на книга.

6.  Коя е „необикновената жена” ? А „обикновената”?
Всички жени сме необикновени! Колкото по – бързо осъзнаем и приветстваме необикновеността и уникалността си, толкова по – добре. Необикновената жена, преди всичко, е жената, която познава своя вътрешен свят и знае как да се грижи за него с нежна ежедневна любов.

7. Какво е мнението Ви за съвременната българка и изобщо какво е мястото на жената в нашето общество?
Съвременната българка е една изключително силна жена. Българките успешно се справяме с куп отговорности, често сме еднакво добри професионалисти и съпруги. Българската жена е истински необикновена жена!
Смятам, че в наше време, жената има подобаващо място в обществото. Лично аз никога не съм се чувствала ощетена, защото съм жена.

8. Планирате ли издаването на нови книги и пак ли ще са насочени главно към нежния пол?
Продължавам да пиша, защото не мога да не правя това, което ми носи толкова радост и вътрешно удоволетворение. Така че се надявам да има още мои книги. Може би е крайно време да напиша нещо, което да не е насочено само към женската половина. Времето ще покаже.

9. А какво обича да чете Моника Василева? Има ли автор, който заема по – специално място в сърцето Ви?
Една от най – любимите ми книги е „Прекрасният нов свят” на Олдъс Хъксли. Много силно влияние ми оказа и „Бягащата с вълци” на Клариса Естес. Обичам книгите на Юстайн Гордер, Елиф Шафак и Херман Хесе, приказките на Оскар Уайлд, поезията на Блага Димитрова и Дамян Дамянов. Често чета и приложна психология.

10. Коя според Вас е рецептата за хармоничен живот и има ли определена максима, която следвате?
Рецептата се създава според индивидуалните вкусови предпочитания на всеки човек, така че универсални рецепти няма. Според мен човек трябва да обича света, да се вдъхнови от прекрасните възможности, които носи в себе си и да живее с  любовен трепет. Винаги когато усетя, че искрата на радостта е започнала да угасва в мен, се старая да даря на съществото си нов пламък, нещо, което ще го накара отново да гледа света с влюбени очи.

11. Благодаря за интервюто. Желая Ви успех!
И аз благодаря!


Бетина Санкова 

Няма коментари:

Публикуване на коментар