четвъртък, 30 май 2013 г.

Интервю с Теодора Тотева



- Разкажи малко за себе си и с какво се занимаваш?
- Казвам се Теодора. Уча журналистика, исках да се занимавам с това от 11 клас. Сега в момента ходя на стаж във ВТК (Военен телевизионен канал) и от година и половина пиша за едно списание Черно и бяло. Но най-вече пиша. Обичам да пиша и понякога се чувствам като автор...


- Обичаш да пишеш. Кога откри, че ти се отдава?
- Ммм... не мога да кажа кога съм открила, че ми се отдава. Може би, когато съм получавала признание за творчеството си. Иначе открих, че обичам да пиша, когато бях на 12-13г. и от тогава се отдавам на писането, а то дали ми се отдава – надявам се някой ден хората да преценят.

- За кого пишеш?
- Не пиша конкретно за никого. Пиша, за да създавам. Да бъда творец и да се развивам. За да разгръщам нови хоризонти и да показвам истини на хората, доколкото съм ги видяла аз.


- Искаш да издаваш собствена книга. За кога го планираш и какво ще представлява книгата ти?
- Искам да издавам много книги. За сега планирам да е или една стихосбирка, или книга с разкази. Не мога да кажа кога точно, ако зависеше само от мен – много скоро. В момента очаквам илюстратора по книгата, да видим с какво ще ме изненада.


- Според теб толерантни ли са издателите към младите автори?
- По принцип все още не съм тръгнала по издателства. И нямам пряк сблъсък с тях. Само с едно единствено и то дори най-доброто в страната ни. Честно казано, смятам, че не са. Тъй като те дори не прочетоха ръкописа, който им дадох. А просто ме отхвърлиха като разбраха, че съм млад автор. Правете си изводите сами. Определено не смятам, че са толерантни. Което е в тяхна грешка, тъй като не дават шанс на младите творци. А по този начин губят и двете страни, но най-вече губи културата ни... Като не се обогатява и насища. Смятам, че издателствата трябва да подадат ръка на прохождащите автори, защото ако не беше така никога нямаше да ги има Маргарет Мичъл, Хънтър Томпсън, Соу Белоу и много други. За съжаление в България е различно. Всичко е различно.


- Що се отнася до аудиторията според теб какво обичат да четат хората?
- Всеки човек е индивидуален. Както сме различни, така обичаме да четем и различен тип литература. Не мога да кажа какво предпочитат да четат хората. Но мога да се надявам, че ще предпочетат стойностните книги пред еднодневните романи.


- Кое те вдъхновява?
- Не бих казала "птички, тревички и весели зайчета". Вдъхновявам се от хората, от болката им, от начина, по който се сблъскват с живота. От това как се справят с трудностите. От всичко, което преживявам, от всеки, когото обичам... От красотата. Истинската красотата, която е в силата на човека. Заради, която живеем...


- Какви са плановете ти за бъдещето?
- Да бъда писател. Истински, познат, съвременен, който да остави стойностни литературни произведения след себе си. Е, и журналист също така... но повече писател. И да пътувам, за да виждам много и да обогатявам кръгозора си.


С любезното съдействие на нашата колежка Теди, II курс, журналистика. 


Автор: Комова

Няма коментари:

Публикуване на коментар